The Washington Post’s Radical Islamist Op-Ed Fetish

For nearly four months the Washington Post has been striving mightily to use the killing of Muslim Brotherhood fluffer and Osama bin Laden admirer Jamal Khashoggi to prevent the United States from establishing a Saudi-Israel alliance to stop the spread of Iranian influence in the Middle East. Khashoggi, it turned out, was neither a permanent US resident nor an actual Washington Post staffer. But he was able to live in a an apartment he owned near Tysons Corner, VA (median household income, $101,587) on the $500/article pay he received from the Post. He also had extensive help in choosing topics and shaping his stories from someone with very close ties to the Qatari government. In fact, the posthumous article published under his byline appears to have been 100% ghostwritten. All of this calls into question just how complicit the Washington Post was in laundering Qatari and Muslim Brotherhood propaganda via its op-ed pages.

Since that revelation, more questions have been raised.

Share