Al-Jazeera Disclosures Deserve a Closer Look…By the Feds

Al Jazeera’s run of bad publicity got a little worse this week, when the online Arabic newspaper New Khalij published an article citing part of a cable from the Saudi Embassy saying the network answers to the Qatar government and is stocked with reporters who are part of the Muslim Brotherhood.

The Arabic language cable was among a batch of internal records published by Wikileaks.

“[W]hatever has been said about the impact of the journalists working in Al-Jazeera, having their weight and their agenda, and most of them belonging to the Muslim Brotherhood or being sympathizers with it, the final say in the end is with Qatari decision makers, with them the ones who determine its objectives, and the ones who identify the direction of the channel to achieve their objectives,” the New Khalij report says, citing the Saudi cable.